Vaikuttaa siltä, että Audi ei aikonut ihan vielä julkistaa TT-mallinsa pientä uudistusta. Mutta kuvat singahtivat jostain internetiin, minkä takia tässä ovat ihasteltavaksi viralliset kuvat. Mistään valtavasta muutoksesta ei ole kyse, mutta TT:llä on syytä juhlaan.

Etenkin ensimmäisessä sukupolvessaan varsin persoonallinen Audi TT esiteltiin kaksikymmentä vuotta sitten. Ennen tuotantomallin julkistusta Audi paljasti TT:n koemallin syksyllä 1995 Frankfurtin autonäyttelyssä ja Roadsterin kuukautta myöhemmin Tokiossa. Myyntiin tultuaan TT nousi nopeasti luokkansa eniten myydyksi malliksi.

Tekniikasta Audi ei vielä kerro kovin paljon. Lehdistötiedotteessa todetaan vain, että täysin uudet moottorit ovat aiempaa tehokkaampia. Kaikissa kaksilitraisissa bensiinimoottoreissa on nyt hiukkassuodatin. Noilla väitteillä olisi toki ollut mukava saada moottoreista enemmänkin faktaa. Kuusivaihteisen käsivalintaisen vaihteiston sijaan voi valita uuden 7-vaihteisen kaksoiskytkinvaihteiston.

Ulkonäköön on tuotu varsinkin keulaan lisää terävyyttä ja aggressiivisuutta. Kolmiulotteinen Singleframe-etusäleikkö on vaikuttavamman näköinen ja ilmanottoaukot ovat kasvaneet perusmallia myöten.

Takana vaakasuorat linjat korostavat auton leveyttä. Erikoisuutena on polttoainesäiliön korkki, jossa ei kilpa-autojen tapaan ole kantta, vaan tankkauspistooli työnnetään suoraan sisään.

Mittaristoksi saa Audin virtuaalisen näkymän, jossa on suomalaista suunnittelua. Kaikissa versioissa on ajotilan valinta, automaattiset valot ja tuulilasinpyyhkijät sekä enemmän katkaisimia ohjauspyörässä. Vakiona ovat myös valaistut USB-portit, Bluetooth ja langaton älypuhelimen tai muun vastaavan lataus.

Uudistuneen Audi TT:n toimitukset alkavat Euroopassa tämän vuoden viimeisen neljänneksen aikana.