Sekä Ford että General Motors sopeuttavat tuotantoaan Yhdysvaltojen autonostajien katumaastureita ja pick-upeja suosivaan makuun, kertoo The Wall Street Journal. Kun bensiini on edelleen erittäin halpaa, käy kookkaiden autojen kauppa mainiosti ja varsinkin pienet henkilöautot seisovat pitkään vähittäismyyjien rivistöissä.

General Motors lopettaa Chevrolet Sonicin (joka oli myynnissä Euroopassa Chevrolet Aveona) myynnin jo tämän vuoden aikana. Näin siitäkin huolimatta, että Sonicin ostajat ovat keskimäärin nuorempia kuin muiden Chevrolet-mallien. Mallin rekisteröinnit putosivat kuitenkin viime vuonna melkein puoleen edellisvuodesta, joten tuotanto ja myynti ei nykytasolla (30 290 kappaletta) ole enää järkevää.

Fordilla on sama tilanne Fiestan kanssa, jonka tarina on päättymässä Yhdysvalloissa vuoden 2019 alkupuolella. Niitä rekisteröitiin vuonna 2017 vähän enemmän kuin Soniceja eli 46 249 kappaletta, mutta se on Fordin mielestä liian vähän. Fiesta ei koskaan tavoittanut yhdysvaltalaisia ostajia, sillä edes huippuvuonna 2013 niitä ei myyty kuin 71 073 kappaletta.

Chevrolet Impalan tarinan uskotaan päättyvän lähivuosina. Malli on saanut kiitosta, mutta viime vuoden 75 877 auton rekisteröintimäärä ei ole riittävän suuri seuraavan sukupolven kehityskustannusten perusteluksi. Fordin pian kymmenen vuoden iän saavuttavan Tauruksen myynti on pudonnut neljänkymmenentuhannen auton tasolle, minkä takia sen tarinassa on jäljellä enää muistokirjoitus.