BMW on uudistanut S 1000 -mallejaan monin tavoin. Esimerkiksi S 1000 R Roadsterin moottori on nyt kolme kilowattia tehokkaampi ja pyörän painoa on vähän pudotettu. Siinä on muun muassa uusi runkorakenne, jossa takaosa on kevyempi ja takavaimennin on nyt titaania. Koko mallisarjaan on tehty vähäisempiä muutoksia ja valittavana on uusia värejä.

Ducati esittelee SuperSportin niille motoristeille, jotka haluavat mukavuutta ja helppoa käsiteltävyyttä. Moottorina on kaksisylinterinen 937-kuutiosenttinen Testastretta, joka kehittää 83 kilowattia. Moottorin käytöksen voi valita kolmesta vaihtoehdosta: Sport, Touring ja Urban. Katteen kulmaa voi säätää ja vakiona on lukkiutumattomien jarrujen ja luistoneston yhdistelmä.

Hondalla alkuperäisen CBR900RR Firebladen esittelystä tulee kuluneeksi 25 vuotta, minkä takia CBR1000 RR Firebladea uusittiin reippaasti. Suorituskyky on kiinni tehopainosuhteesta, jota on parannettu 14 prosentilla. Painoa on pudotettu 15 kiloa ja moottori kehittää nyt 8 kW enemmän kuin ennen. Vaihdot sujuvat nopeammin, minkä lisäksi alaspäin vaihtoja avustetaan. Pyörässä on uudet lukkiutumattomat jarrut ja saatavilla on ohjelmoitava elektroninen jousituksen hallinta.

Honda esitteli myös päivitetyn CB 1100 EX:n ja sen rinnalle tulevan uuden CB 1100 RS:n. Uusi ledivalo antaa vähän ristiriitaisen modernin ilmeen muuten hyvin vanhoilliseen pyörään. Polttoainetankki ja useita muita osia on muotoiltu uudelleen ja pakoputki on aiempaa lyhyempi. Kaksikosta EX on pinnavanteineen vanhoillisempi, sillä RS-mallissa on tuumaa pienemmät alumiinivanteet.

Suzuki vihjaili uuden GSX-R 1000:n tulosta jo syksyllä 2015 Tokiossa, mutta sen aika on vasta nyt. Moottori on aivan uusi ja litrainen iskutilavuudesta otetaan irti 148 kW käyntinopeudella 13 200 r/min. Keväällä 2017 myyntiin tulevissa GSX-R 1000 ja GSX-R 1000R -malleissa on täysin digitaalinen mittaristo ja ledivalot.

Uutuus saa rinnalleen myös monta pykälää pienemmän mallin, sillä tulossa on GSX-R 125, jossa on siinäkin täysin uudelleen suunniteltu moottori. Suzuki väittää uutuuden tehopainosuhteen olevan parempi kuin kilpailijoilla. Digitaalimittarit, leivalo ja älyavain ovat tulevaisuutta myös piikkiluokassa. Uutta satapiikkiä joudutaan odottamaan kesän 2017 loppupuolelle.