Dallaran päämäärä autoa suunnitellessa on ollut kunnianhimoinen. Se on halunnut auttaa ihmisiä löytämään uudelleen ajamisen ilon. Siinä auttaa varmasti auton keveys, sillä Dallara painaa vain 855 kiloa. Vähäiseen painoon on päästy rakentamalla runko ja kori hiilikuituisista komposiittimateriaaleista.

Vakiomalli on kaksipaikkainen avoauto, jossa on ajovalot ja kaikki katsastusvarusteet. Lisävarustelistalta löytyvät tuulilasi ja lokinsiipiovet, joiden avulla auto muuntuu melkein umpinaiseksi. Mikäli aikoo käyttää omaa Stradaleaan vain rata-ajossa, siihen saa lisävarusteena kookkaan takasiiven. Sen avulla autoa tiehen painava voima kasvaa erittäin suureksi.

Voimanlähteenä Dallarassa on mekaanisesti ahdettu 2,3-litrainen nelisylinterinen moottori, joka kehittää 294 kilowattia. Vakiona autossa on kuusivaihteinen käsivalintainen vaihteisto ja lisähintaan on saatavissa ohjauspyörän siivekkeillä toimiva vaihteisto.

Dallara ei ole ilmoittanut auton suoritusarvoja, mutta painon ja tehon suhteesta voi päätellä, että Stradale on vikkelä.