Nissanin yritti ensimmäisenä yhdistää katumaasturin ja avoauton esittelemällä Murano Crosscabriolet’n.

Siitä tuli floppi, mutta se ei estänyt Land Roveria yrittämästä samaa temppua, ja Range Rover Evoque Convertible onkin onnistunut kohtuullisen hyvin täyttämään markkinaraon, jota ei aiemmin ollut olemassa. Volkswagen on seurannut tilannetta ja uskoo ajan olevan kypsä ottamaan vastaan T-Roc Cabrioletin.

Volkswagenilla on pitkä historia avoautojen valmistuksessa, sillä yhtiö on valmistanut autoja hyvän sään ystäville jo yli 70 vuoden ajan. Ensimmäinen oli tietenkin avo-Kupla, jota ovat seuranneet Karmann-Ghia, Golf Cabriolet, Eos ja nykyisin ainoana avomallina Beetlen Cabriolet.

Viime vuonna esitellyn T-Rocin avomalli on ollut harkinnassa, ja helmikuussa sille näytettiin vihreää valoa. Tuotantoon uusi malli pääsee vuoden 2020 ensimmäisellä puoliskolla, ja sitä valmistetaan Saksan Osnabrückissä, missä Volkswagenin avoautot on perinteisesti tehty.

Uusi avokorinen T-Roc kuuluu osana Volkswagenin malliston mullistukseen.

Maailmanlaajuisesti saksalaisvalmistaja kohdistaa katumaasturitarjontansa seuraavien parin vuoden aikana noin 20 erilaiseen malliin. Niiden avulla katumaastureiden osuus kasvaa noin 40 prosenttiin merkin kokonaismyynnistä.