Nissanin pienin Euroopassa myytävä malli eli Micra on vielä niin nuori, ettei sen ulkonäköön tai tekniikkaan ole tässä vaiheessa kajottu. Sen sijaan tietotekniikan kehitys on niin nopeaa, että ohjaamoon on tehty pieniä parannuksia ja samalla vakiovarustusta on kohennettu.

Micrassa toiseksi alhaisimmasta Acenta-varustetasosta alkaen vakiona olevan Nissan Conncet-tietoviihdejärjestelmän kosketusnäyttö on edelleen 7-tuumainen, mutta se on kokonaan uusi. Katkaisimia on aiempaa vähemmän ja näytön voi rakentaa täysin mielensä mukaiseksi.

Mikäli järjestelmässä on TomTomin navigaattori, nyt se näyttää liikennetilanteen reaaliaikaisesti. Pakettiin kuuluvat myös viiden vuoden ajan ilmaiset karttapäivitykset sekä älypuhelimen kytkettävyys.

Mittareiden välissä on uusi paljon aiempaa helpommin luettava näyttö ja ohjauspyörän katkaisimet ovat aiempaa korkeatasoisemmat. Mittareiden välinen näyttö kertoo muun muassa tulevat puhelut ja tekstiviestit. Myös ääniohjaus toimii entistä paremmin. Parhaissa varustetasoissa myös takaovien ikkunat toimivat nyt sähköllä ja peruutustutkan sensorit on integroitu puskuriin paremmin.

Mallivuoden vaihdoksen myötä dieselmoottori on pudonnut Suomessa myytävien vaihtoehtojen joukosta. Uudet päästöstandardit tarkoittavat Micran tapauksessa ainakin väliaikaisesti noin tuhannen euron hinnankorotuksia.

Tilanne saattaa muuttua syyskuun alun jälkeen, kun uudet verotaulukot otetaan käyttöön. Niissä WLTP-päästö lasketaan tietyn kaavan mukaan alaspäin.