Euroopassa on myynnissä vasta kaksi Nissanin Nismoa, mutta Japanissa Leaf ja Micra ovat liittyneet Nismo-joukkoon.

Nissanin Motorsport-osasto Nismo kehittää kaiken aikaa lisää uusia malleja, joiden suosiota kokeillaan ensin kotimarkkinoilla. Mutta pitkän tähtäimen ajatuksena on tuoda Nismo-versio lähes kaikkiin Nissanin mallisarjoihin.

Ehkä tähän saakka mielenkiintoisin Nismo-malli on uusi Leaf, johon on vaihdettu uudet vanteet, lisätty takaspoileri ja muotoilusarja. Sarjan saa joko lasikuituisena tai hiilikuituisena. Muutoksiin kuuluu myös urheilullisempi jousitus, jonka myötä kori on 30 mm lähempänä maata.

Nismo on kehittänyt myös vähän yli tuhannen euron hintaisen moottorin ohjausjärjestelmän säädön. Sen myötä ajaminen tuntuu sporttisemmalta ja yllättäen Leafin toimintamatka pitenee. Mitään tarkkoja numeroita järjestelmän toiminnasta ei kuitenkaan anneta.

Uudistuneesta Micrasta (Japanissa March) on esitelty Japanissa Nismo S, jossa on 1,2-litraisen moottorin sijaan 1,5-litrainen. Sen teho on 27 kW ja vääntömomentti 50 Nm suurempi kuin pienemmässä moottorissa. Alusta, jarrut ja vaihteensiirto on muutettu tehokkaampaan moottoriin sopiviksi.

Lisäksi auton täytyy tietenkin näyttää ulospäin, että kyseessä ei ole mikään tavallinen Micra. Se onnistuu muotoilusarjalla, johon kuuluu myös jäähdyttäjän säleikkö, punaiset peilien kotelot ja LED-huomiovalot. Nissan March Nismo S:n myynti alkaa Japanissa joulukuussa.