Neljänteen sukupolveen siirtynyt Opel Combo kasvoi huomattavasti, mutta hinnat eivät juurikaan nousseet.

Kompaktien pakettiautojen myynnin arvioidaan Suomessa kasvavan merkittävästi tulevina vuosina, ja Opel uskoo uuden Combon sopivan tähän muutokseen loistavasti. Toyota Hiacen jättämä tyhjiö täytetään autoilla, jotka ovat käytännöllisiä ja 4,2 kuutiometrin tavaratilan omaava uusi pitkä Opel Combo on kolmanneksen halvempi kuin kuutiometrin kookkaammalla tavaratilalla varustetut ns. tonniluokan pakut.

Mikäli uusi Opel Combo näyttää tutulta, siihen on hyvä syy, sillä se on vuoden pakettiautoksi 2011 valitun Fiat Doblòn sisarmalli. Siinä missä entinen Combo oli aina samankokoinen, umpinainen pakettiauto tai laseilla varustettu henkilöauto, sen neljännessä sukupolvessa on runsaasti valinnanvaraa.

Pakettiautona akselivälejä on kaksi ja lyhyemmän saa myös korotettuna. Henkilöautoksi voi valita karumman Combo Combin tai siistimmin verhoillun Combo Tourin. Moottoreita on valittavana viisi vaihtoehtoa 1,3-litraisesta 66 kW:n tehoisesta turbodieselistä kaksilitraiseen samantyyppiseen, joka kehittää 99 kW. Lisäksi on niiden väliin sijoittuva 1,6-litrainen turbodiesel (77 kW), 1,4-litrainen bensiinimoottori (70 kW) ja 1,4-litrainen maakaasumoottori (88 kW).

Hinnat alkavat 1,3-litraisen pitkän pakettiauton 21 017 eurosta ja tuon mallin hinta laskee 1.4. autoveron muutoksen jälkeen 20 591 euroon. Henkilömallien hinnat lähtevät bensiinimoottorisen Combo Tour 1,4:n 22 682 eurosta.