Uudessa Corsa OPC:ssä on saman verran tehoa (152 kW) kuin edellisen sukupolven Corsa OPC:n Nürburgring-erikoismallissa. Moottorin vääntöominaisuuksia on kehitetty edelleen, sillä nyt suurin vääntömomentti 245 Nm on käytössä melkein koko käyttöalueella 1 900 – 5 800 r/min. Suorituskyky on vähintään kohtuullinen, sillä nollasta sataan ehtii 6,8 sekunnissa ja huippunopeudeksi ilmoitetaan 230 km/h.

Opel kertoo kehittäneensä auton alustaa yhdessä iskunvaimentimia valmistavan Konin kanssa. Tuloksena on FSD eli Frequency Selectve Damping, jonka luvataan toimivan hyvin niin ajo-ominaisuuksien kuin mukavuuden kannalta. Ajettavuuteen vaikuttaa ajonvakautuksen säätömahdollisuus sekä tehokkaat jarrut.

Ulkonäkö on auton hengen mukainen aina konepellin skuuppia myöten. Mikäli vakiona tuleva kattospoileri on liian vaatimaton, voi sen tilalle hankkia kookkaamman. Lisävarustelistalta löytyvät myös mm. mekaaninen tasauspyörästön lukko, 18-tuumaiset pyörät, tiukempi alusta ja suuremmat Brembon jarrut.