Oli aivan selvää, että Opelin omistuksen siirtymine ranskalaiselle PSA Groupille aiheuttaa paljon muutoksia. Toistaiseksi nähdyt kehitysaskeleet Crossland X ja Grandland X sekä Combon liittyminen Citroën Berlingon ja Peugeot Partner/Rifterin seuraksi eivät vielä ole tätä uutta aaltoa. Noiden mallien kehitystyö oli alkanut jo paljon aiemmin, ja ne olisivat tulleet markkinoille joka tapauksessa, vaikkei omistajanvaihdosta olisi tapahtunut.

Nyt ollaan seuraavassa vaiheessa, jossa alkaa uutuuksien ilotulitus. Uuden aikakauden Opel lupaa esitellä kahdeksan täysin uutta tai uudistettua mallia vuoden 2019 alun ja vuoden 2020 lopun välillä.

Uutuuksista ensimmäinen ja tärkein on täysin uusi Corsa. Opelin pikkuauto oli jo lähes valmis esiteltäväksi, mutta PSA Groupin tultua omistajaksi malli jouduttiin ottamaan takaisin kehitystyöhön. Nyt haluttiin saada synergiaa eli alkaa käyttää PSA:n moottoreita.

Henkilöautoissa toinen todella tärkeä uusi malli on Mokka X:n seuraaja. Kompaktit katumaasturit ovat tällä hetkellä markkinoilla nopeasti kasvava autoluokka, jossa Mokka X menestyi aluksi hyvin. Nyt malli alkaa kärsiä korkeasta iästään. Koska Mokka X on tehty Corsan perustalle, on loogista, että uuden Corsa-sukupolven esittelyn jälkeen myös Mokka X siirtyy seuraavaan aikakauteen.

Luvassa on myös täysin uusi Opel Vivaro, josta tulee jatkossa vähän nykyistä pienempi. Nykyinen Vivaro perustuu Renault Traficiin, ja samaa autoa myydään myös Fiat Talentona sekä Nissan NV300:na. Uusi Opel Vivaro jakaa perusrakenteensa Citroën Jumpyn ja Peugeot Expertin sekä ulkojäsenenä mukana olevan Toyota Proacen kanssa.

Muita odotettavissa olevia Opel-uutuuksia ovat Insignian päivitys, jota ei tarvitse odottaa kovin kauaa. Myös Astra on hiljalleen siinä iässä, että sen muodistus on ajankohtainen.

Opelin sähköistyminen alkaa Grandland X -lataushybridillä, joka tulee markkinoille vuoden 2019 aikana. Opel Corsa puolestaan saa kunnian olla merkin ensimmäinen sähköauto, kun se saadaan myyntiin vuonna 2020.

Opel haluaa jatkossa keskittyä malleihin, joita valmistetaan suuria määriä ja jotka ovat voittoa tuottavissa autoluokissa. Pienissä kaupunkiautoissa marginaalit ovat pieniä, minkä takia Adam ja Karl poistuvat myynnistä vuoden 2019 lopussa, eikä niille esitellä seuraajaa. Saman kohtalon kokee myös avomalli Cascada, samalla aikataululla.