Jumbo tulee mieleen uuden Opel Vivaron profiilista. Ohjaamon katto on kuin Boeing 747:n ohjaamokyhmy – tässä tapauksessa tietysti rahtiversion. Vivaro on Opelin uusi pakettiauto ”tonniluokkaan”.

Yhteistyö on voimaa, tai teollisen valmistuksen yhteydessä tuo voima on kustannusten kurissa pitämistä. Samaa autoa voidaan valmistaa kahdella tai useammalla merkillä varustettuna keskinäisten erojen ollessa pieniä. Opel Vivaro on tästä esimerkki, sitä valmistetaan paitsi Vivaron ja Renault Traficin nimellä, myöhemmin myös Nissanin merkin alla.

Auton suunnittelussa on kiinnitetty huomiota kuljettajan olosuhteisiin.Näkyvyyden ansiosta Vivaro on hyvin hallittavissa ahtaissakin paikoissa. Etuvetoinen Vivaro kantaa kuormansa kunnialla ja vauhdikkaasti ja on yhtä mukava ajaa kuin henkilöautokin.

Renaultin valmistamia moottorivaihtoehtoja on kolme: kaksi yhteispaineruiskutuksella varustettua 1,9 litran turbodieseliä 60 ja 74 kilowattia sekä 2,0 litran bensiinimoottori 88 kilowattia. Myöhemmin on luvassa myös 2,5 litran 98 kilowatin turbodiesel. Suomeen Vivarot tulevat 1,9 litran dieseleillä 5- tai 6-vaihteisina. Kummatkin akselivälivaihtoehdot ovat mukana alusta lähtien, korotetut mallit ja pikkubussit tulevat myyntiin vuoden 2002 keväällä. Tyyppiautot tulevat maahan kesän 2001 aikana ja samalla selviävät hinnat.

(Tiivistelmä Hannu Lindellin artikkelista TM 10/2001, s. 28-29)