Pikkudieselien kysyntä kasvaa voimakkaasti Suomessakin. PSA-yhtymän suoraruiskutusdieselin tuotantokapasiteetin noustua moottoreita riittää nyt myös Peugeot 206 -malliin.

Peugeot käyttää ainakin aluksi 206 -mallissaan yhteispaineruiskutteisen HDi-moottorisarjan laimeinta versiota, jossa ei ole ahtoilmanjäähdytintä. Moottori on sama kuin TM 9/99 ajetussa 306:ssa, joten itse moottoria koskevat kommentit pätevät myös pienempään malliin. Vääntöä on auton kokoon nähden riittävästi (205 Nm / 1 900 r/min) ja kiihtyvyys on 306-mallia hitusen parempi. Vaihteisto on sama kuin vastaavalla moottorilla varustetussa 406:ssa ja perä puolestaan mallista 306.

Polttoaineenkulutus on alhaista, maantiearvo 4,1 l / 100 km jopa kiitettävää tasoa. Melu on vaimennettu niin tehokkaasti, että dieselhurina kuuluu rengasääniä kovempana vasta moottoritiellä. Suomeen uutuus saadaan maaliskuun lopulla. Kammiorakenteista 1,9-dieseliä korkeammaksi muodostuvalla hinnalla HDi tarjoaa nykyaikaisen tekniikan mukanaan tuomaa suorituskykyä ja taloudellisuutta.

(Lyhennelmä Jari Pitkäjärven artikkelista TM 17/99, s. 56)