Uuden WLTP-mittauksen myötä moni, etenkin urheilullinen automalli menetti vähän voimaansa. Näin kävi myös Peugoet 308 GTI:lle, mutta lopputulos on parempi kuin voisi odottaa. Moottorin uusi teho on 193 kilowattia eli pudotusta on viisi kilowattia. Mutta samalla vääntömomentti on kasvanut 10 Nm ja sitä on nyt käytettävissä enimmillään 340 Nm.

Asiakkaan kannalta tällaisessa autossa tärkeintä on suorituskyky ja siltä osin kaikki on ennallaan. Eli pienestä tehon alennuksesta huolimatta 308 GTI kiihtyy edelleen nollasta sataan tasan kuudessa sekunnissa ja seisovaan kilometriin kuluu aikaa 25,3 sekuntia. Kulutus ja hiilidioksidipäästö ovat hivenen aiempaa suuremmat eli nyt jälkimmäinen on 148 g/km, kun se ennen oli 139 g/km.

Muut vuosimallin 2019 myötä tulleet muutokset ovat kaksi uutta värivaihtoehtoa ja pieni hinnankorotus. Viime mainittu siis Ranskassa, Suomen hinnat eivät ole vielä tiedossa.