Yksi Peugeotin historian kauneimpia automalleja on pian puolen vuosisadan iän saavuttava 504 Coupé. Niinpä yhtiön muotoilijoita ei voi moittia, kun he ovat ottaneet juuri tuon mallin e-Legend Conceptin lähtökohdaksi. Tutut linjat löytyvät autosta, joka on kuitenkin tuotu linjoiltaan tähän päivään.

Kooltaan e-Legend on esi-isäänsä kookkaampi, sillä 2,69 metrin akselivälille tehdyn korin pituus on 4,65 metriä, leveys 1,93 metriä ja korkeus 1,37 metriä.

Pyörissä ei ole lähdetty liioittelemaan, vaan ne ovat kohtuullisesti 19-tuumaiset. Harmaan korin pinnassa on myös samppanjasävyä, minkä ansiosta auton väri muuttuu valaistuksen mukaan kromista pronssiin.

Suurten ikkunapintojen ansiosta sisätilat ovat valoisat, mitä vielä korostetaan lämpimillä värisävyillä. Verhoilumateriaali ennustaa sametin paluuta, sillä istuimissa on digitaalisesti kudottua silkkisamettia.

Lämpimät värit ovat vastapainona digimaailmaan, sillä näyttöruutuja on niin kojelaudassa, ovissa kuin häikäisysuojissa. Varusteisiin kuuluu ääniohjattava henkilökohtainen avustaja ja äänentoisto, joka mukautuu kuhunkin ajotilaan sopivaksi.

Peugeot e-Legendin sähkömoottorit kehittävät 340 kilowattia ja 800 Nm, jotka jaetaan kaikille neljälle pyörälle. Auton luvataan kiihtyvän nollasta sataan alle neljässä sekunnissa ja saavuttavan 220 km/h huippunopeuden. Akkujen energiasisältö on 100 kWh, minkä pitäisi riittää kuudensadan kilometrin ajoon. Pikalaturilla akkuihin saa alle puolessa tunnissa riittävästi virtaa viidensadan kilometrin matkaan.

Koemallia voi ajaa täysin autonomisesti, jolloin mukavuus on etusijalla. Ohjauspyörä laskeutuu silloin pois käytöstä, jolloin kojelaudan 49-tuumainen näyttö on yhtenäisenä käytössä.

Itse ajaessa on kaksi mahdollisuutta liikkua. Legend-ajotavassa näytöllä oleva mittaristo vastaa tyyliltään 504 Coupéssa käytettyä. Boost-ajotavassa sen sijaan haetaan äärimmäistä urheilullisuutta, johon auton teho toki antaa mahdollisuuden.

Lue Peugeot 504:n koeajo Tekniikan Maailmasta vuodelta 1971!