Euroopassa valitaan vain yksi Vuoden Auto, mutta Atlantin toisella puolella sarjoja on kolme. Henkilöauton (Car) lisäksi mediaa edustava tuomaristo äänestää parhaan pakettiauton (Truck) ja katumaasturin tai tila-auton (Utility).

Henkilöautojen sarjassa jatkoon on päässyt neljätoista ehdokasta. Ne ovat Audi A6, Buick Regal X, Genesis G70, Honda Insight, Hyundai Veloster, Kia Forte, Mazda6, Mercedes-Benz A-sarja, Nissanin Altima ja Leaf, Toyotan Avalon ja Corolla sekä Volvo S60 ja Volkswagen Jetta.

Lähinnä katumaastureista koostuvassa Utility-sarjassa toiselle kierrokselle jatkaa tusina ehdokasta, jotka edustavat hyvin erilaisia lähestymisiä aiheeseen. Listalta löytyvät Acura RDX, BMW X5, Cadillac XT4, Hyundain Kona ja Santa Fe, Infiniti QX50, Jaguar I-Pace, Jeep Wrangler, Nissan Kicks, Subaru Ascent, Toyota RAV4 ja Volvo XC40.

Kolmannessa sarjassa, jonka virallinen nimi on 2019 North American Truck of the Year, ei tarvinnut tehdä karsintaa. Pikemminkin päinvastoin. Ehdokkaita oli alun perin vain kolme, Chevrolet Silverado 1500, GMC Sierra 1500 ja Ram 1500, ja noistakin Chevrolet ja GMC ovat merkkiä ja muotoilun yksityiskohtia lukuun ottamatta sama auto.

Tuomaristo kokoontuu lokakuussa testaamaan toiselle kierrokselle päässeitä ehdokkaita. Kolme kunkin sarjan loppusuoralle päässyttä automallia kerrotaan Los Angelesin autonäyttelyssä marraskuun lopulla ja voittajat paljastetaan perinteiseen tapaan tammikuussa 2019 Detroitin autonäyttelyssä.