Ford Explorer on yhtiön toiseksi tärkein malli suurmenestys F-150-avolavan jälkeen. Pian on vuorossa Explorerin uusi sukupolvi, joka saadaan Ford-myymälöihin Pohjois-Amerikassa ensi vuonna ja se on silloin vuosimalli 2020. Suurostajille, kuten poliisille, autoa pitää markkinoida pitkäjänteisesti jo hyvissä ajoin.

Tätä tarkoitusta varten tehty materiaali on eksynyt Yhdysvalloissa median käsiin, joten nyt tiedämme lähes kaiken tarpeellisen Explorer Police Interceptorista. Tietoja vähän muokkaamalla saa aika hyvän käsityksen myös siviileille myytävästä tulevasta Explorerista.

Saataville tulee neljä moottoria. Niistä pienin 2,3-litrainen EcoBoost on periaatteessa sama kuin uuden Rangerin keulalla ja se on käytössä myös Mustangissa. Tämä moottori löytyy perusvarustetasosta, XLT:stä ja Limitedistä. Ainoastaan perusmalliin ja poliiseille tarjotaan vapaasti hengittävää 3,3-litraista V6-moottoria. Saman moottorin ja sähkömoottorin yhdistelmä on saatavissa Limitediin ja poliiseille. Huippumalleissa ST sekä Platinum on 3,0-litrainen V&-EcoBoost, jonka saa myös poliisiautoihin.

Lähtökohtaisesti Explorer on takavetoinen ja nelivedon saa lisähintaan. Poliiseille myytävät autot ovat aina nelivetoisia. Yhteistä kaikille Explorereille on se, että niissä on 10-vaihteinen automaattivaihteisto. Tiloiltaan uusi Explorer on vähän nykyistä suurempi ja varusteita on tulossa roimasti lisää.