Tähän saakka Mission E:nä tunnettu Porschen projekti liikahti yhtiön 70-vuotisjuhlallisuuksissa pykälän eteenpäin, kun sen tuotantomallille ilmoitettiin nimi. Taycan ei tullut sattumalta sähköauton nimeksi, vaan se tarkoittaa käännettynä vireää, nuorta hevosta. Porschen merkissä on ollut takajaloilleen nouseva ori jo vuodesta 1952 alkaen.

Porschen juhlallisuuksissa hallituksen puheenjohtaja Oliver Blume muistutti, että Taycan on maailman ensimmäinen sähköauto, jolla on aito Porschen sielu.

Myyntiin Taycan saadaan vuoden 2019 aikana. Sen kaksi sähkömoottoria kehittää yhteensä yli 440 kilowattia. Suorituskyky on Porschelle ja urheiluautolle sopiva. Kiihdytys 100 km/h vie aikaa kolme ja puoli sekuntia ja kaksinkertainen nopeus saavutetaan alle 12 sekunnissa.

Vanhan mittaustavan (NEDC) mukaan toimintamatka on yli viisisataa kilometriä. Porsche on paneutunut matkan jatkumiseen virran vähennyttyä akusta. Pikalaturilla saa valmistajan mukaan neljässä minuutissa riittävästi virtaa sadan kilometrin ajoon. Mikäli tuo pitää paikkansa, se on hurja parannus nykyisin myynnissä oleviin sähköautoihin verrattuna.

Taycanin ja sähköautojen valmistuksen käynnistäminen vaatii Porschelta suurta panostusta. Yhtiö on päättänyt kaksinkertaistaa investointinsa vuoteen 2022 mennessä kolmesta kuuteen miljardiin euroon. Siitä 500 miljoonaa euroa käytetään Taycanin ja sen tulossa olevien versioiden kehitykseen.

Miljardi kuluu nykymalliston sähköistämiseen, satoja miljoonia tuotantolaitosten laajentamiseen sekä uudistamiseen ja noin 700 miljoonaa uuteen teknologiaan ja latausinfrastruktuuriin.