Saksalainen Porschen muutoksiin keskittynyt Ruf on tehnyt Panamerasta XL-version Kiinan markkinoille.

Suuri osa rikkaista kiinalaisista seuraa liikennettä mieluummin kuljettajan ajaman kookkaan maasturin tai luksusauton takaistuimelta kuin urheiluauton ohjauspyörän takaa. Tätä takana istuvaa asiakaskuntaa varten Ruf on tehnyt ensimmäisen vain Kiinaan tarkoitetun mallinsa. Se on 400 mm pidennetty Porsche Panamera.

Panamera ei ole vakionakaan mikään pikkuauto, mutta Rufin käsittelyssä akseliväli on venytetty 3,32 metriin, minkä myötä auton pituus on kasvanut 5,37 metriin. Auton omamassa on noussut sadalla kilolla, joten Ruf on kasvattanut 4,8-litraisen V8-moottorin tehoa 14 kW ja vääntöä 10 Nm. Panamera ”XL:n” suurin teho on 309 kW ja suurin vääntömomentti 510 Nm, minkä pitäisi riittää antamaan sille samat suoritusarvot kuin vakio Panamera S:ssä.

Ruf ehti ensin, mutta Porsche on itsekin tuomassa myyntiin Panamera Langin. Eri tietolähteiden mukaan pidennys on 120-150 mm. Kuinka pitkä tehtaan venyttämä vain Kiinan markkinoille tarkoitettu Panamera on, nähdään viimeistään huhtikuussa Pekingin autonäyttelyssä.