Renault on ollut yksi aktiivisimmista merkkiluokkien ylläpitäjistä. Vuonna 1974 perustettu Formula-Renault on edelleen hengissä. ”Koppiautojen” puolella korimallit ovat muuttuneet useammin. Vuonna 1975 tuli radoille legendaarinen Renault 5. Tänään on vuorossa Clio Sport, joka korvaa edesmenneen Spiderin.

Rata-Clio ei muistuta auton katuversiota kuin hieman ulkoisesti. Safranesta hieman piristetty 2,9-litrainen V6 on sijoitettu poikittain kuljettajan taakse. Tehoa siitä löytyy nyt 206 kW (280 hv) 7 000 r/min. Sekventaalivaihteiston vipua eteenpäin työntämällä saa isomman vaihteen ja taaksepäin vetämällä pienemmän. Sileiden Michelin-renkaiden koko on edessä 21/65×18 ja takana 24/65×18.

Auto on paitsi paperilla, myös käytännössä varsin menevä kilpuri. Se on hyvässä tasapainossa ja vaihteisto toimii ajatuksen lailla. Terävästi kiinni ottavan kytkimen kanssa saa kokematon olla varuillaan, samoin kuin ylitehostettujen jarrujen. Ohjaustehostin on myös hieman tarpeeton lisä.

(Lyhennelmä Robert Koistisen artikkelista TM 8/99, s. 26-27)