Japanissa on tullut markkinoille Subaru BRZ RA ja Toyota GT-86 RC, joista on otettu pois kaikki vähänkin tarpeeton.

Nykyisin ei enää ole myynnissä entisajan todellisia perusmalleja, mutta uudesta pienestä ”Tobaru” urheiluautosta sellainen on tehty. Halpamallin erottaa mustista puskureista, oven kahvoista ja peileistä sekä 16-tuumaisista teräsvateista. Myös etusumuvalot on riisuttu pois turhina tarvikkeina. Subarun ”halpaversio” on sen verran ylellisempi, että puskurit ovat saaneet korin värin pintaansa.

Vakiovarustus on varsin vaatimaton, sillä sellaisia jokapäiväisiä varusteita kuin radiota tai ilmastointilaitetta autoista on turha etsiä. Ohjauspyörä ja vaihteenvalitsin ovat muovia ja jopa moottorin suojamuovi on jätetty pois. Tekniikkapuolelle ei ole asennettu tasauspyörästön luistonestoa ja takajarrulevyissä ei ole tuuletusta.

Kaikkien yksityiskohtien summana paino on tippunut lähes 50 kilolla ja hinta on paljon halvempi kuin aiemmalla perusmallilla. Japanissa tällaisen spartalaisen version saa 20 000 eurolla, mikä on viitisentuhatta euroa vähemmän kuin paremman varustellun mallin hinta. Vaikkapa rata-auton perustaksi tarkoitetut versiot oli alun perin tarkoitettu vain kotimarkkinoille, mutta ainakin Subaru BRZ RA tulee myyntiin Iso-Britanniassa.