Muun Porsche 911 -malliston tapaan 911 GTS luottaa uudistuessaan turbotehoon, sillä konepellin alla jyllää nykyisestä versiosta tuttu 3,0-litrainen tuplaturbo-bokserimoottori. Kuusisylinterisen moottorin voima siirtyy takapyörille joko manuaalisesti tai PDK-kaksoiskytkinvaihteiston välityksellä.

Suoritus- ja muista teknisistä arvoista ei ole vielä tarkempaa tietoa, mutta odotettavissa on lisää tehoa sekä päivityksiä aerodynamiikkaan ja alustaan kuten PASM-aktiivijousitus.

Saksassa lähellä Nürburgringin moottorirataa kuvattu prototyyppi paljastaa uuden etupuskurin, jossa on GT3-mallia mukailevat ilmanottoaukot. Takana huomio kiinnittyy suureen diffuusoriin ja kahteen pakoputken päähän, jotka on sijoitettu lähelle auton keskilinjaa.

Mallistosta voi valita Coupé-, Cabriolet- tai Targa-variaation.