Siamoto on tuore tulokas Suomen markkinoilla. Mallisto keskittyy pieniin pyöriin, suurin maahantuotava on 250-kuutioinen. Valikoimassa on custompyörien lisäksi enduromalli.

JGeco-kevytmoottoripyörä ei hienostele erikoisratkaisuilla ja -osilla. Yksisylinterinen nelitahtimoottori on varustettu poljin- ja sähkökäynnistyksellä. Yksi nokka-akseli käyttää venttiileitä, joiden säätö tapahtuu huoltoystävällisesti ruuveilla.

Siamoton ajoasento on rento ja riittävän tilava jopa 185-senttiselle kuljettajalle. Alhainen paino yhdistettynä reilun 60 senttimetrin istuinkorkeuteen tekevät ajamisesta helppoa. Kokonaisvälitys on turhan tiheä, ja moottori kiersi suurimmalla vaihteella ylikierroksille. Moottori aiheuttaa tärinää 60 kilometrin tuntivauhdin jälkeen, ja luonteva matkanopeus syntyy noin 90 kilometrin tuntivauhdilla. Vaihteisto toimi hyvin, mutta sen toimintaa on huononnettu kaksilapaisella vaihdepolkimella. Poljin, jota voi käyttää myös kantapäällä, on nivelöity runkoon liian väljästi. Vapaaliikettä on liikaa ja vapaan löytäminen oli hankalaa.

Etujousitus toimi eleettömästi ja antoi itsestään varman vaikutelman. Takajousituksen iskunvaimennus oli puutteellinen, eikä paluuvaimennusta ollut nimeksikään. Muuten hyvin viimeistellyssä pyörässä sähkökytkinten mekaaninen laatu ei vakuuttanut. Kytkimiä oli vaikea käyttää vuorillisilla hanskoilla, koska kytkimet on sijoiteltu ergonomisesti väärin ja ahtaasti.

Etujarrun erikoisuus on paineensäädin, jonka tarkoituksena on tasata painetta jarrutuksen aloituksessa. Säädin korjaa tyypillistä jarrutusvirhettä eli liian nopeaa kahvan vetäisyä. Järjestelmä tuntui toimivan hyvin, kuivalla kestopäällysteellä oli vaikea saada rengasta lukkiutumaan jarrutuksen alkuvaiheessa.

Siamoto haastaa kilpailijansa hinnalla, se on jopa edullisimman pyörän maineessa olevaa Jawaa halvempi. Japanilaisiin hintaeroa on 1 500 euroa, tämän summan voi käyttää vaikka täydellisen ajovarustesetin hankkimiseen.

(Tiivistelmä Tero Kiiran ja Janne Tervolan artikkelista TM 8/03, s. 70-71)