On ennustettu, että Fabia Sedania myydään Suomessa enemmän kuin kahta aikaisemmin esiteltyä korimallia yhteensä. Suomalainen haluaa siis edelleenkin auton näköisen auton.

Maahantuoja Helkama-Auton siirryttyä eurohinnoitteluun Fabia Sedanin hinnat asettuvat suunnilleen 16 000 ja 25 000 euron väliin (n. 95 000-148 000 mk).Tehdas ja maahantuoja ovat arvioineet, että Fabia Sedanin osuus koko Fabian myynnistä on noin 56 prosenttia myyntimäärien aikanaan vakiintuessa vertailukelpoisiksi. Tässä suhteessa Suomi on hyvin omalaatuinen maa. Toiseksi korkeimmat suosioprosentit Fabia Sedanille on povattu Unkarissa ja Venäjällä: 33 ja 32 %. Siitä arvioitu Sedanin suosio laskee tasaisemmin vientimaasta toiseen siten, että esimerkiksi espanjalaiset ja kroatialaiset haluavat enää yhden Fabian kymmenestä konttiperäisenä.

Sedan on samanmittainen kuin farmari-Fabia eli 262 millimetriä viisiovista pidempi. Se tietysti mahdollistaa kokoluokassaan mainion 438-litraisen tavaratilan. Sivulinja on piirretty siten taaksepäin nousevaksi, että kontista on voitu tehdä tilava pilaamatta auton somaa kokonaismuotoa. Tavaratila on tietenkin laajennettavissa kaatamalla takaistuin kaksivaiheisesti.

Moottorit ovat samat kuin Fabia Combissa: bensiinillä käyvät kaksi 1,4-litraista ja kaksilitrainen sekä 1,9-litraiset SDI- ja TDI-dieselit. Hatchbackin huokein 44-kilowattinen voimanlähde ei kuulu Combin eikä Sedanin vaihtoehtoihin edes tehtaan portilla. Suomen tarjonnasta jää lisäksi pois 55-kilowattinen 1,4-litrainen moottori ja sen myötä myös mahdollisuus automaattivaihteistoon.

Lyhyiden koeajojen perusteella vaikuttaa siltä, että sopivimmat moottorit Fabiaan, myös Sedaniin, ovat molemmat 74-kilowattiset. On sitten kiinni tarkemmista henkilökohtaisista tarpeista ja mieltymyksistä, valitseeko bensiini- vai dieselmoottorin.

(Tiivistelmä Markku Juntusen artikkelista TM 8/2001, s. 40-41)