Kesäkuussa rekisteröitiin 8 827 henkilöautoa, mikä oli 14,3 prosenttia viime vuotta enemmän, mutta koko alkuvuoden myynti on edelleen 15,5 prosenttia perässä.

Vuosi sitten verotuksen aiheuttama autokaupan aaltoliike aiheutti syvemmän laman kuin kuohun, minkä takia valtio hävisi kymmeniä miljoonia euroja verotuloina. Tänä vuonna on edetty tasaisemmin ja nyt otetaan kiinni alkuvuonna syntynyttä kaulaa viime vuoden rekisteröinteihin.

Volkswagen jatkaa merkkikohtaisen myynnin ykkösenä ja lisäten kaulaa toisena olevaan Toyotaan. Mutta näiden kahden jälkeen on hurja ero ennen Fordin, Skodan ja Volvon muodostamaa kolmikkoa. Reilun viiden prosentin (markkinaosuus) kerhossa ovat Kia, Audi, Nissan, BMW ja Mercedes-Benz.

Seuraavan kolmikon muodostavat Opel, Hyundai ja Honda ennen reilun kahden prosentin markkinaosuudessa olevia Citroënia ja Peugeotia. Seat ja Mazda ovat kasvattaneet rekisteröintejään ja kipuavat kohti kaden prosentin markkinaosuutta. Lopuista automerkeistä vain markkinaosuuttaan hivenen kasvattanut Chevrolet on yli prosentin loppujen jäädessä sen alle.

BMW:n tänä vuonna saavuttaman komean 27,4 prosentin myynninkasvun ykkösaseena on myyntinsä kolminkertaistanut BMW:n 3-sarja. Se oli kesäkuun kuukausikohtaisissa rekisteröinneissä peräti neljännellä sijalla Skoda Octavian, Volkswagen Golfin ja Nissan Qashqain perässä. Mercedes-Benzin tähti on ollut A-sarja, jota on niin ikään myyty yli kolme kertaa edellisvuotta enemmän. Maininnan arvoisia ovat vielä suoraan sijalle 14. uutena mallina tullut Volvo V40 sekä Toyota Auriksen 65 prosentin myynnin kasvu.