Subaru on pahasti myöhässä malliensa sähköistämisessä, mutta ensimmäiset askeleet ollaan vihdoin ottamassa.

Jos ollaan aivan tarkkoja, Subarulla on ollut Japanissa myynnissä Impreza Hybrid. Tuota mallia ei kuitenkaan ole viety yhtiön kotimaan ulkopuolelle.

Subaru on luvannut, että tuon uutuuden myynti alkaa tämän vuoden kuluessa Yhdysvalloissa, mutta muista vientimarkkinoista ei ole ollut mitään puhetta.

Tänä vuonna Subaru ottaa merkittävän askeleen, sillä tulossa on lataushybridi Crosstekistä (meillä ZX). Subaru on luvannut, että tuon uutuuden myynti alkaa tämän vuoden kuluessa Yhdysvalloissa, mutta muista vientimarkkinoista ei ole ollut mitään puhetta. Tekniikka on lainattu pitkälti Subarun kumppanilta Toyotalta.

Aivan sellaisenaan Toyotan hybriditekniikkaa ei ole voitu ottaa, sillä Subarussa moottori on pitkittäin, kun taas Toyotassa bensiinimoottori on poikittain.

Sähkömoottori ja akusto on suurelta osin sama kuin Prius Plus-in Hybridissä, mikä tarkoittaa 8,8 kWh:n litiumioniakkua ja elektronisesti ohjattua portaattomasti toimivaa automaattivaihteistoa.

Koska bensiinimoottori on erilainen kuin Priuksessa, ei kulutusta voi vielä arvioida, mutta Priuksella voi ajaa nelisenkymmentä kilometriä sähköllä.