Ulkonäöltään Euroopassa myyntiin tuleva Volkswagen Jetta ei eroa paljoakaan amerikkalaissisarestaan.

Ulkonäkö voi kuitenkin pettää, sillä eurooppalainen versio on paljon sivistyneempi kuin Atlantin tuolla puolen myytävä. Tärkein ajettavuuteen vaikuttava ero on taka-akseli, sillä Jetassa on Euroopassa monivarsituenta, kun Pohjois-Amerikassa käytetään yhdystukiakselia. Uusi jousitus on kokonaan erilainen kuin edellisessä, raideväli on leveämpi ja niin jouset kuin iskunvaimennus on uusittu.

Moottoreissa keskitytään Euroopassa dieselmoottoreihin, sillä ainakin alussa myynnissä on vain kaksi TSI-bensiinimoottoria, 1,2-litrainen (77 kW) ja 1,4-litrainen (90 kW). Pienin dieselmoottori on 1,6 TDI (77 kW), jonka lisäksi on kaksi 2,0-litraista (103 ja 125 kW). Vaihteistona on joko käsivalintainen tai DSG-kaksoiskytkinvaihteisto.

Näin siis kerrottiin tehtaan lehdistötiedotteessa. Myöhemmin tänään julkaistiin kuitenkin Saksan hinnat, jotka alkavat jetta 1.2 TSI Trendlinen 20 900 eurosta. Mielenkiintoista hinnastossa on se, että uutisemme mukaisten kahden bensiinimoottorin lisäksi hinnastossa ovat myös 1,4 TSI 118 kW:n tehoisena ja huippumallina 2,0 TSI 147 kW kehittävänä. Sitä vastoin tehokkainta 125 kW:n tehoista dieselversiota ei ole hinnoiteltu Saksan markkinoille.

Muita muutoksia ovat Euroopassa myytävän Jetan sähkötehostettu ohjaus ja sisustuksen korkeatasoisemmat materiaalit. Myyntiin uusi Jetta tulee vuoden 2011 ensimmäisellä neljänneksellä, eikä hintojen pitäisi mainittavasti nousta nykyisistä.