Viime viikolla Pariisin autonäyttelyn suurimpia yllätyksiä oli BMW:n 3-sarja. Mallin tulo ei sinällään tullut puskista, mutta ennakkotiedot ja kuvat pimitettiin aivan viime hetkeen saakka. Ehkä autonäyttelyt kokevat renesanssin, kun niissä esitellään todellisia mediallekin ennen näkemättömiä uutuuksia.

Tässä puolestaan on piirroksia, joiden esittelystä BMW ei ole aivan niin iloinen. Kuvat ovat kotoisin Brasiliasta, jossa QuatroRodas on jotenkin saanut haltuunsa Brazil National Institute of Industrial Propertylle eli sikäläiselle patenttitoimistolle toimitetut kuvat. Kuten näkyy, 3-sarjan Touring eli farmari noudattelee sisarmallinsa tyyliä: aggressiivinen ja samalla selkeä.

Kuten farmareissa yleensäkin, keula on Sedanissa ja Touringissa identtinen, ja sivulinjassakaan ei ole eroja ennen B-pilaria. Siitä taaksepäin farmarin katto jatkuu ylhäällä antaen takana matkustaville ja tavaroille enemmän tilaa. Myös takaovet ovat farmarissa erilaiset. BMW on valinnut Touringiin varsin pystyn perän, millä saadaan suurempi tavaratila.

Sedanin tapaan myös 3-sarjan Touring on edeltäjäänsä kookkaampi, vaikkei BMW ole vielä kertonut mitään sen mitoista. Odotettavissa on 41 mm pidempi akseliväli ja Sedan venyi pituutta 85 mm, joten farmari lienee samoilla linjoilla. Vaikka kori on aiempaa jäykempi ja auto on leveämpi, on painoa onnistuttu pudottamaan.

Moottorivalikoima noudattelee Sedanin mallia. Suomessa porrasperäisen 3-sarjan ensimmäisten versioiden hinnat on paljastettu, joten ennakkomyynti voi alkaa. Aluksi myyntiin tulevat vain 320d A ja 330i A.

Suomeen tuotavissa malleissa on ainakin toistaiseksi aina automaattivaihteisto ja Business-varustelu. Hinnat alkavat 320d A Businessin (140 kW) 44 280 eurosta ja neliveto (xDrive) nostaa hintaa 4 057 eurolla. Toistaiseksi ainoa bensiinimoottorinen malli on 330i A, jonka nelisylinterinen kaksilitrainen moottori kehittää 190 kilowattia ja auto maksaa 50 757 euroa.