Formula 1:n historiassa on paljon legendoja, jotka yhdistyvät toukokuussa Monacossa Bonhamsin huutokaupassa myytävässä autossa. Kauppapaikka sopii mainiosti tähän autoon, sillä se saapui vuonna 1993 ensimmäisenä ruutulipulle pienen maan arvostetussa F1-kilpailussa.

Toinen merkittävä asia on tietenkin voittoon ajanut kuljettaja, Ayrton Senna. Se oli samalla kuudes ja viimeinen kerta, kun hän voitti ikonisen Monacon GP:n. Auto sinällään on viimeinen McLaren, millä hän ajoi kilparadoilla ja hän voitti sillä viisi kertaa.

Kaiken lisäksi McLaren MP4/8A kuuluu tallin kulta-aikaan. Myynnissä oleva yksilö on kuudes runko, joka tästä mallista tehtiin.

McLarenin historiassa tämä auto, jossa oli Ford/Cosworthin V8-moottori, tunnettiin yksinkertaisesti MP4/8:na, vaikka olemassa oli myös muunneltu 8B. Sitä käytettiin Lamborghini V12-moottorin testeissä, mutta autolla ei koskaan kilpailtu. Seuraavalla kaudella McLaren käytti yhden vuoden ajan Peugeotin V10-moottoria ennen pitkää yhteistyötä Mercedes-Benzin kanssa.

Bonhams uskoo upean historian omaavan kilpa-auton hinnan nousevan reilusti yli viiden miljoonan euron. Edellä kerrotuista syistä arvio voi olla reilusti alakantissa, etenkin kun ihmiset ovat innostuneet uudelleen Ayrton Sennasta McLarenin esiteltyä uuden Senna-mallin. Oikeastaan olisi aika upeaa omistaa uusi McLaren Senna ja McLaren F1-kilpa-auto, jolla Senna on voittanut.

Ainakin toistaiseksi kallein huutokaupassa omistajaa vaihtanut kilpa-auto on vuoden 1954 Mercedes-Benz W196. Se vaihtoi omistajaa Bonhamsin myyjänä Goodwoodissa kesällä 2013 yli 25 miljoonan euron hintaan. Moderneista kilpa-autosta korkein hinta, 6,4 miljoonaa euroa, maksettiin viime vuonna New Yorkissa Michael Schumacherin Ferrari F2001:stä. On melkeinpä todennäköistä, että Sennan McLaren lyö tuon ennätyksen.