Viime marraskuussa Las Vegasissa järjestettävässä SEMA:ssa yksi Toyotan osaston vetonauloista oli Toyota Landcruiser, jonka konepellin alta löytyi yli 1 300 kilowattia. Vanhoilla mittayksiköillä teho oli tasan kaksituhatta hevosvoimaa.

Toyota päätti, että Land Speed Cruiser niminen auto ei ole vain näyttelykoriste, vaan sillä myös voidaan ajaa kovaa. Perustana viritykselle on vakioauto ja myös (Yhdysvalloissa) vakiomoottori eli 5,7-litrainen V8. Siihen ruuvattiin kaksi todella kookasta ahdinta ja toki moottoriin on tehty muitakin merkittäviä muutoksia.

Parannusten myötä tehoa on yli kaksituhatta hevosvoimaa, jotka välitetään kilpavaihteiston kautta kaikille neljälle pyörälle. Maavara on pudotettu mahdollisimman pieneksi ja jousituksen geometriaa on muutettu suuria nopeuksia varten. Raideväliä kavennettiin yli seitsemällä sentillä, että autoon voitiin asentaa leveämmät renkaat.

Auto vietiin Mojaven Air and Space -asemalle ja ohjauspyörän taakse istutettiin NASCAR-kuljettaja Carl Edwards. Huippunopeudeksi saatiin GPS-vahvistettu 370,4 km/h, mikä on yli 30 kilometriä tunnissa enemmän kuin aiempi maastureiden nopeusennätys. Nopeutta olisi kertynyt vielä enemmän, mutta rata loppui kesken.