Opelilla on uuden omistajansa PSA Groupin hoteissa kova into jättää mennyt taaksensa, mikä kattaa myös muotoilun. Oikeastaan muotoilujohtaja Mark Adamsilla on kiitollinen tehtävä, josta jokainen hänen sijassaan oleva luova sielu olisi tyytyväinen. Hänen on kehitettävä tiiminsä kanssa Opelille uudet linjat, joilla jatketaan tästä kymmenisen vuotta eteenpäin.

Pääjohtaja Michael Lohscheller puhuu tehokkaammasta Opelista, jonka pitäisi olla imagoltaan nykyistä vahvempi. Se onkin tarpeen, sillä ranskalaisomistus on merkinnyt säästöjen vaatimia kipeitä leikkauksia eri puolilla Eurooppaa. Tie menestykseen saavutettaisiin kasvattamalla myyntiä.

Siihen tähtää Opelin muotoilustudioilla suunniteltu Brand Concept -koemalli. Veistoksellisesta saksalaisuudesta siirrytään Opelin uusiin arvoihin, jotka ovat saksalaisuus, lähestyttävä ja jännittävä.

Mitä tuo tarkoittaa käytännössä selviää ensi vuonna, kun muotokieli otetaan käyttöön uudessa Corsassa. Lähes valmis auto joutui puolitoista sitten uudelleen piirustuspöydälle niin tekniikan kuin muotoilun suhteen.

Opel Brand Concept on vielä hupun alla, mutta se näytetään luonnossa vielä tämän vuoden kuluessa. Muotoilu keskittyy kahteen akseliin, jotka kohtaavat Opel-merkissä. On mielenkiintoista nähdä, mitä muuta Opelin uusi muotokieli pitää sisällään.