Suomessa hyvin tuntematon yhdysvaltalainen Workhorse Group on tähän mennessä valmistanut lataushybridi-avolavoja. Lisäksi se on tehnyt hybridipakettiautoja muun muassa UPS:n käyttöön.

Nyt yhtiö on laajentanut valikoimaa N-Genillä, joka on sähköpakettiauto. Siihen saa halutessaan toimintamatkaa pidentävän bensiinimoottorisen generaattorin ja jakeludroonin.

Nelivetoisen N-Genin toimintamatka on 160 kilometriä. Auton polttoaineenkulutus on Workhorsen toimitusjohtaja Steve Burnsin mukaan vain murto-osa vastaavan polttomoottorisen pakettiauton kulutuksesta.

Lähijakeluun tarkoitetun N-Genin korissa lattia on matalalla, mikä kasvattaa kuormatilaa ja helpottaa työntekoa. Lastaaminen ja purkaminen on nopeaa, eikä se vaadi ylimääräistä voimaa nostamiseen. Autoon saa Horseflyn suunnitteleman autonomisen droonin, joka lähtee auton katolta viemään paketit määränpäähän.

Logistiikka- ja jakeluyhtiö Ryder ottaa koekäyttöön N-Genejä San Franciscon alueella. Autoilla jaetaan päivittäin parisataa pakettia, ja Ryder ottaa vastuulleen myös N-Genien takuun ja huoltamisen.

Jakelukäytön lisäksi N-Gen sopii Burnsin mielestä muun muassa putkifirmojen ja teleyhtiöiden käyttöön sekä ambulanssiksi.