Porsche työstää seuraavan sukupolven versiota 911-mallistaan täydellä teholla. Salakuvaajat bongasivat kahdeksannen sukupolven 911:sta jo helmikuussa ja nyt on tehokkaamman Turbo-malliversion vuoro.

Nykyisen 911:sta ulkokuoren alle piilotettu testimuuli paljastuu Turbo-versioksi takakaarien massiivisten, tehokkaammasta moottorista kielivien ilmanottoaukkojen myötä. Auton lähempi tarkastelu paljastaa myös suurikokoiset pakoputkenpäät sekä massiiviset jarrulevyt ja -satulat. Konepellin ilmanottoaukko on edelleen piilossa naamioinnin alla.

Perusmalliin verrattuna Turbo tulee olemaan leveämpi ja auton takapäätä tulee koristamaan suurikokoinen takasiipi. Naamioinnin alta paljastuvat myöhemmin myös aerodynaamisemmat puskurit.

Kaksoisahdetun kuusisylinterisen bokserimoottorin odotetaan ylittävän nykyisen version 402 (540 hv) kilowatin ulosannin 30–45:llä kilowatilla. Tehonlisäys kiihdyttänee auton sadan kilometrin tuntinopeuteen noin 2,5 sekunnissa.

Teho ei ole ainoa autossa kasvanut seikka. Myös sen jälleenmyyntihinnan odotetaan nousevan nykyisestä 205 000 eurosta.

Neliveto on mitä todennäköisimmin auton vakiovaruste. Porsche 911 Turbon ensiesittelyn odotetaan tapahtuvan vuoden 2018 loppupuoliskolla. Markkinoille se saapuu Carreran vanavedessä paria kuukautta myöhemmin.