Ennen vanhaan ”oikeana auton moottorina” pidettiin V8:aa.  Sittemmin pienemmätkin moottorit saivat saman statuksen turbolla ruuditettuna.  Kun veekasiin liitetään kaksi turboa, voidaan hyvällä syyllä puhua MOOTTORISTA, kuten nyt Mercedes-AMG GLC 63:n tapauksessa.

Moottorin jatkona on nopeasti toimiva 9-vaihteinen automaatti ja jatkuvasti säätyvä neliveto, joka pyrkii jakamaan voimat optimaalisesti akseleiden välille.

Koeajetussa tehokkaammassa 63 S -versiossa on tehoa 375 kilowattia (510 hv) ja vääntöä 700 Newtonmetriä. Nämä arvot saavat kahden tonnin painoisen katumaasturin tuntumaan pirteältä pikkusportilta.

Kiihtyvyys on rajua ja tehtaan lupaaman 3,8 sekuntin kiihtyvyyden 0-100 km/h voi uskoa pitävän paikkansa. Huippunopeus on rajattu arvoon 250 km/h. Lukema tuli mittariin nopeasti, kun kolmikaistaisen autobahnin liikenne salli pitää kaasun hetken pohjassa.

Suorituskyky on Suomen olosuhteisiin rasittavan hyvä, sillä kaasun käyttöä on tarkkailtava suorastaan neuroottisesti, ettei nopeus karkaa laittomaksi. Tähän ei vaadita juuri muuta kuin kengän asettaminen kaasupolkimelle.

Ajettavuus on hyvä leveiden renkaiden pidon ansiosta, eikä rajojen etsiminen normaalin liikenteen joukossa käynyt edes mielessä. S-version viisiasentoisella ajotilavalitsimella jousituksen, iskunvaimennuksen, vaihteiston, moottorin ja ajonvakautuksen ominaisuuksia voi säätää kulloiseenkin tilanteeseen sopivaksi.

Hintaa autolla on 167 916 euroa, josta autoveron tai tässä tapauksessa paremminkin ”huviveron” osuus on yli 67 000. Voima ei synny tyhjästä, ja 10,7 l/100 km yhdistetty kulutus tuottaa CO2-päästöjä 244 g/km.