Ensimmäinen CLS syntyi vuonna 2004, ja nyt on vuorossa sen kolmas sukupolvi. Neliovisen Coupén linjat ovat silmiä hivelevät, ja se on mielenkiintoinen lisävaihtoehto sekä E- että S-sarjaa harkitsevalle.

Modernit moottorit sopivat hyvin tähän pakettiin.

Suomeen tulee alkuun kolme eri moottorivaihtoehtoa, ja ne ovat kaikki uusia.

Molemmat dieselit ovat kolmelitraisia rivikuutosia, eli tehoero on tehty ahtopaineella ja polttoaineen syötöllä.

Bensiinimoottori on tilavuudeltaan ja rakenteeltaan samanlainen, mutta siinä on 48 voltin sähköjärjestelmä, joka on eräänlainen hybridin kevytversio. Sen avulla voidaan hetkellisesti käyttää sähkömoottori-generaattoria, joka tuottaa 250 newtonmetrin ja 16 kilowatin lisätehon.

Suomeen tulee myös urheilullinen AMG 53, joka on niin ikään kolmelitrainen rivikuutonen. Merkittävin ero moottorissa on se, että perinteistä turboahdinta on tukemassa sähköinen ahdin.

Dieselmoottori on erittäin hiljainen ja käynti on tasaista. S-mallissa on sama moottori samoissa säädöissä, ja se on toistaiseksi tehokkain Mercedeksen valmistama dieselmoottori.

Jos mahdollista, niin bensiinimoottori on vieläkin hiljaisempi ja tasaisempi. Moottorin ääni on terävä, joskin kuulostaa useimmiten enemmän neli- kuin kuusisylinteriseltä. Moottori reagoi alakierroksilla nopeasti kaasuun, joskaan alavääntö ei yllä dieselin tasolle.

AMG:n moottori on joutokäynnillä yhtä hiljainen kuin 450, mutta kierroksilla ja vaihdettaessa on siihen rakennettu se pakollinen urheilullisuutta korostava rääkäisy. Pauke on kuitenkin melumäärältään sivistynyt, ja sitä tarvitsee kuunnella ainoastaan Sport plus -ajo-ohjelmassa.

 Mercedes-Benz CLS on tyylikäs ja vakaa kulkija, joka kääntää katseet arvokkaammassakin ympäristössä. Modernit moottorit sopivat hyvin tähän pakettiin, joka on monipuolistunut myös viisipaikkaisuudellaan. Ensimmäiset autot saapuvat maahamme maaliskuun puolivälissä.