Mitsubishin lataushybridi Outlander PHEV uudistuu. Teknisesti merkittävimmät muutokset ovat tehokkaampi polttomoottori, generaattori ja sähkömoottori taka-akselilla.

Kaksilitrainen bensiinimoottori on vaihtunut 2,4-litraiseen, jossa käytetään Atkinson-työtahtia.

Nelivetoisena Outlanderissa on sähkömoottori sekä etu- että taka-akselilla.

Pienillä nopeuksilla liikkuminen tapahtuu aina pelkästään sähkömoottoreiden turvin.

Polttomoottorin yhteydessä ei ole erillistä vaihteistoa, joten se voidaan kytkeä mukaan suuremmilla nopeuksilla. Näin ollen generaattorin tehon lisäys vaikuttaa enemmän suorituskykyyn kuin polttomoottorin lisäteho.

Edelliseen malliin verrattuna sisusta vaikuttaa laadukkaammalta ja melutaso jää alhaisemmaksi. Myös jousitus toimii pehmeämmin ja on siten mukavampi, mutta varjopuolena saattaa olla takajousituksen kantavuus.

Uudistunut Mitsubishi Outlander PHEV tulee Suomeen syksyllä eikä hinnoista ole vielä tarkempaa tietoa. Varustetasojen määrä lisääntyy, joten malliston hintahaarukka laajenee nykyisestä kumpaankin suuntaan. Näin saataville tulee myös nykyistä edullisempi malli.