Uuden mallin nimeäminen oli tuskallista. Siitä oli ensin tulossa Q1, sillä Audin havitteleman Q2:n oli rekisteröinyt nimiinsä Fiat-konserni. Pitkien neuvottelujen jälkeen Q2 siirtyi vaihtokaupassa Audin haltuun.

Nimi kuvaa hyvin uutta mallia, sillä Q2 on kompakteista ulkomitoistaan huolimatta varsin tilava. Siinä on saatu 4,2 metrin pituuteen riittävästi tilaa niin etu- kuin takaistuimelle, ja tavaraakin mahtuu mukaan melkoisesti. Tavaratila ei ole valtava, mutta kuutiomaisen tilan voi vaivattomasti täyttää ääriään myöten.

Interior

Kojelauta on kuin suuremman luokan autosta. Audi haluaa tarjota myös pienimpiin malleihinsa paljon kuljettajaa avustavia järjestelmiä ja ylellisyyttä.

VAIKKA ASIAA ei missään mainosteta, niin Q2:ssa käytetyissä ratkaisuissa on paljon yhteistä A3-mallin kanssa, mutta tekniikka on sijoitettu pienempään pakettiin. Alustassa ei ole mitään yllättävää, ellei sellaiseksi lasketa ohjauksen progressiivisuutta. Aluksi ohjauspyörän liikkeet kääntävät autoa …

Tilaa ja lue tämä artikkeli

sekä vaikka kaikki TM:t vuodesta 1953 alkaen.

Tilaa Kirjaudu