Onneksi käytännöllisten autojen seuraksi toisinaan putkahtaa jokunen vähemmän järkevä kulkupeli. Toyotan uutuuden kohdalla ei lasketa kapasiteettia eikä mitata kuljetuksiin tarvittavaa tilaa.

Vaikka Toyotan tuotanto käsittää lähes jokaiseen makuun ja tarpeeseen sopivat mallit, puuttui listoilta tähän asti perinteinen, kaksipaikkainen avoauto. MR-S ei korvaa MR2:ta, vaan sijoittuu kooltaan ja hinnaltaan pykälää pienempään kastiin. Vertailukohdaksi käy mainiosti Mazda MX-5, joka mitoiltaan ja moottoriltaan on hyvin lähellä uutta Toyotaa.

Moottori on Celicassakin käytetty 1,8-litrainen 1ZZ-FE, joka kuljettaa autoa sivistyneesti kevyellä kaasulla ajettaessa. Painavammalla poljennalla muuttuva imuventtiilien ajoitus kutkuttaa esiin moottorin urheilullisemman puolen. MR-S vastaa voimanlähteen haasteeseen matalan painopisteen ja toimivan alustarakenteen turvin.

MR-S kuuluu autoihin, joilla halutaan erottua massasta ja jopa muista samanlaisen pelin omistajista. Yksilöllisyyttä kaipaava voi etsiä sitä tarvikelistalta, johon kuuluu esimerkiksi kova katto viileämpien ilmojen suojaksi.

(Lyhennelmä Hannu Kärkkäisen artikkelista TM 19/99, s. 81)