Autonvalmistajat kunnioittavat erikoismalleilla erilaisia asioita. Yleisin on tuotannon juhlavuosi eli kun automalli täyttää vaikkapa parikymmentä vuotta. Mallisukupolven lähestyessä eläkkeelle jäämistä on tuoda myyntiin vaikkapa Classic-malli, jota linjaa Volvo on toteuttanut hyvin tehokkaasti. Myös mallin valmistuksen lopettamista voidaan juhlistaa tuomalla myyntiin jotain tavallisesta poikkeavaa.

Morgan on ladannut Aero GT -malliin paljon oppia kilparadoilta, joita on kerätty Morgan GT3:n voitoilla eri kilpailuissa. Käsityönä syntynyt kori on kokonaan uusi ja sen suunnittelussa on keskitytty ilmanvastuksen alentamiseen ja autoa tiehen painavien voimien kasvattamiseen.

Moottorina on BMW:ltä kotoisin oleva vapaasti hengittävä V8 yhdessä kuusivaihteisen käsivalintaisen vaihteiston kanssa. Suorituskyky on riittävä, sillä kiihdytys nollasta sataan sujuu 4,5 sekunnissa ja huippunopeudeksi luvataan yli 270 km/h. Morganin uutuus on viimeinen malli, missä käytetään BMW:n V8-moottoria, sillä yhtiö on lopettanut vapaasti hengittävän moottorin tuotannon.

Morgan valmistaa vain kahdeksan Auto GT:tä (jotka on jo myyty), jotka ovat samalla viimeiset kahdeksan Aero 8 -yksilöä. Samalla päättyy tuotanto yhtiön Pickersleigh Roadin tehtaalla Iso-Britanniassa.