Ei sovi strategiaamme. Tuo lause on takuuvarma innovaationtappaja. Kun työskentelin taannoin erinäisissä isoissa organisaatiossa törmäsin sekä kyseiseen lauseeseen että torpattuihin – omasta mielestäni – loistavalta tuntuviin innovaation alkuihin. Jos pikkupomo, keskitason pomo ja iso pomo näki tulevaisuuden asiakkaan tarpeet toisina, jäi hyvältä tuntuva idea pölyttymään tuotekehittäjän aivoihin.

Tulevaisuus pääsi sitten monta kertaa todentamaan kuvitelmat innovaation toimimattomuudesta vääriksi. Se oli harmi. Niin tuotekehittäjän motivaation kuin yrityksen kassavirran kannalta.

Onneksi ajat ovat muuttuneet. Joukkorahoituspalvelut, kuten esimerkiksi Indiegogo ja Kickstarter tarjoavat hyvän mahdollisuuden pellepelottomille testata tuoteideoittensa kysyntää ja parhaimmillaan ennakkomyydä tuotteitaan maailmanlaajuisesti. Ideat, jotka isommissa organisaatioissa torpattaisiin heti, pääsevät markkinoille.

Joukkorahoituspalvelun idea on simppeli. Tuotteen ideoija lataa mainosvideon tuotteestaan projektisivustol…

Tilaa ja lue tämä artikkeli

sekä vaikka kaikki TM:t vuodesta 1953 alkaen.

Tilaa Kirjaudu