Wiesmann syntyi Saksassa 1988, kun se alkoi valmistaa tyyliltään BMW 328:aa muistuttavia urheiluautoja. Autoissa oli muutakin yhteistä kuin ulkonäkö, sillä tekniikka on ollut koko ajan baijerilaista alkuperää. Ensimmäiset viisi vuotta Wiesmann käytti vakiomallien moottoreita, kunnes vuonna 1993 siirryttiin BMW M:n tekniikkaan.

Monen autoharrastajan mielestä oli järkyttävä hetki, kun vuonna 2014 Wiesmann ajautui konkurssiin. Yhtiön kuviteltiin hävinneen autojen maailmankartalta, mutta se sai uudet omistajat. He palkkasivat yhtiötä vetämään neljännesvuosisadan Mercedes-AMG:llä ja Mercedes-Benzillä vaikuttaneen Mario Spitznerin.

Uuden johtajan voimalla Wiesmannia ollaan viemässä kaikkialle maailmaan. Suunnittelu aloitettiin aivan alusta ja tuleva malli sijoittuu ylellisten urheiluautojen luokkaan. Muodoiltaan se on erittäin harkitusti kehitetty evoluutio perinteisistä Wiesmannin linjoista.

Yhteistyö BMW:n kanssa jatkuu, sillä vähän aikaa sitten solmitun sopimuksen mukaan Wiesmannin keulalla on tulevaisuudessakin BMW M:n valmistama V8-moottori.