Honda on muotoillut Odysseyn uudelleen ja siinä on muun muassa ilmanvastusta alentava aktiivinen jäähdyttäjän säleikkö. Sivulla on edellisen mallin tapaan liukuovet, mutta niiden kiskot on nyt taitavasti piilotettu.

Eteen saa ledivalot, jollaiset on aina takana. Parhaissa malleissa takaluukku aukeaa jalan heilautuksella.

Parhaat ideat löytyvät Odysseyn sisätiloista, jossa on uudenlainen erittäin kätevästi toimivat toisen rivin istuimet sekä uudet Cabin Watch ja Cabin Talk. Kuljettaja ja etumatkustaja voivat valvoa CabinWatchin avulla toisen ja kolmannen istuinrivin touhuja niin päivällä kuin pimeällä. CabinTalk puolestaan auttaa taaempana istuvia kuulemaan kuljettajan puheet, kun ne toistetaan kaiuttimien välityksellä.

Honda lupaa, että Odysseyn melutaso on erittäin alhainen. Autossa on ovissa kolminkertaiset tiivisteet, äänieristystä on lisätty runsaasti eri puolille, ääntä vähennetään vastamelulla ja saatavilla on akustinen tuulilasi ja sivulasit.

Moottorina vuosimallin 2018 Odysseyssä on 3,5-litrainen V6, jonka teho on nostettu 206 kilowattiin. Perusmallissa automaatti on 9-vaihteinen ja paremmin varustelluissa versioissa käytetään Hondan uutta 10-vaihteista automaattia. Nelivetoa ei ole saatavana, sillä se olisi tehnyt autosta korkeamman ja painavamman.