Tehokkaampi ja nopeampi AMG-versio on kuulunut Mercedeksen SL-sarjaan jo yli 20 vuoden ajan, eikä nytkään tehdä poikkeusta.

Mercedes-Benz näytti uuden SL 63 AMG avoautonsa ensimmäisen kerran formula 1 -testien yhteydessä Barcelonassa, jolloin ohjauspyörän takana olivat Nico Rosberg ja Michael Schumacher. Medialle ja yleisölle suorituskykyinen malli esitellään ensi viikolla Geneven autonäyttelyssä.

Konepellin alta löytyy AMG:n uusi M157-moottori, jota käytetään myös CLS 63 AMG ja ML 63 AMG -malleissa. Kyseessä on 5,5-litrainen kahdella ahtimella varustettu V8, joka kehittää SL:ssä 395 kW ja 800 Nm huippuväännön. Mikäli tuo tuntuu vielä liian vähäiseltä, voi tilata AMG Performance-paketin, jolloin tehoa on 20 kW enemmän (415 kW) ja vääntömomentti nousee sadalla newtonmetrillä.

Suorituskyky on vähintään riittävä, sillä huippunopeus on rajoitettu 250 km/h ja kiihdytys nollasta sataan sujuu 4,3 sekunnissa. Tehopaketti hioo kiihdytysajasta kymmenyksen pois ja sen myötä huippunopeusrajoitin siirretään lukemaan 300 km/h.

Tekniikan kehityksestä kertoo omaa kieltään SL 63 AMG:n taloudellisuus, joka on parantunut lähes kolmanneksella edeltäjään verrattuna. Yhdistetty kulutus on nyt 9,9 l/100 km, mikä on peräti 4,2 litraa aiempaa vähemmän. Hiilidioksidipäästöt ovat uudessa mallissa 231 g/km, mikä on suorituskykyyn ja moottorin voimaan nähden aika vähän.

Ensimmäiset uudet SL 63 AMG:t toimitetaan asiakkaille toukokuussa.