Citroën yhdistää uudistuksen myötä C4 Cactukseen tuotannosta pois jäävän C4-mallin. Entistä isompiin saappaisiin astuneen C4 Cactuksen tyyliä on hiottu enemmän muiden mallien kaltaiseksi ja persoonallisuuden särmiä on (ikävä kyllä) hiottu. Kolhuilta suojanneet Airbumpit ovat nyt tavalliset suojamuovit kyljissä, jotka kylläkin kiertävät koko korin.

Maahantuoja kiittelee C4 Cactuksen keveyttä, sillä se painaa lähes parisataa kiloa kilpailijoitaan vähemmän. Tähän ei ole kuitenkaan päästy erityisen innovatiivisilla rakenteilla tai materiaalien käytöllä, vaan ottamalla lähtökohdaksi pikkuautoluokan C3. Perustasta huolimatta akseliväli ja tilat ovat samaa luokkaa kuin alemmassa keskiluokassa. Tosin ulospäin käännettävä takaikkuna muistuttaa nerokkuudessaan ja keveydessään automallin alkuperäisestä ajatusmallista.

Citroënia on kuvannut koko sen historian ajan mukavuus, ja se otetaan C4 Cactuksessa ja tulevissa malleissa johtavaksi teemaksi. Jousitukseen on saatu pehmeyttä iskunvaimentimien ylä- ja alapäässä olevilla progressiivisesti toimivilla hydraulisilla vaimentimilla. Melutasoa on pudotettu lisäämällä äänieristystä ja asentamalla paksummat takalasit. Lisäksi parhaassa Shine-varustetasossa on Citroënin mukavuusistuimet.

Uudistuneen C4 Cactuksen hintoja vanhaan vertailtaessa on otettava huomioon, että vapaasti hengittävä VTi 82 -moottori on jätetty pois mallistosta. Sen kanssa kun ei saa uutta mukavuusjousitusta.

Hinnat alkaen -malli on nyt 19 359 euroa maksava C4 Cactus 110 Live ja hinta on parituhatta euroa korkeampi kuin ennen. Mutta vertailukelpoisen 110 Feelin hinta on pudonnut 770 eurolla.

Parhaan Shine-varusteisen C4 Cactuksen hinta on yli kaksituhatta euroa entistä alhaisempi, vaikka varusteita on tullut lisää.

Halvimmassa Livessä on ns. perusvarustelun lisäksi 7-tuumainen kosketusnäyttö, joka toimii suomen kielellä. Monitoimiohjauspyörä, mäkilähtöavustin, Bluetooth ja etukyynärnoja löytyvät tästäkin varustetasosta. Feel nostaa hintaa reilulla 700 eurolla tuoden mukanaan taakse pysäköintitutkan, sumuvalot kulmavalotoiminnolla ja muita pieniä kohennuksia.

Paras Shine-varustetaso on suositeltavin (alkaen 21 201 euroa), sillä sen vähän yli tuhannen euron sijoitukselle (Feeliin verrattuna) saa paljon tavaraa. Vakiona ovat automaatti-ilmastointi, kevytmetallivanteet, navigaattori, älypuhelimen liitäntämahdollisuus, pysäköintitutka myös edessä, tummennetut takaikkunat, edellä mainitut mukavuusistuimet ja niin edelleen.

Uudistuneeseen C4 Cactukseen saa paljon turvallisuutta lisääviä järjestelmiä, kuten kaistavahdin ja aktiivisen hätäjarrutusjärjestelmän, mutta ne on tilattava erikseen lisähintaan. Tarjolla ovat myös muun muassa älyavain, panoraamakattoikkuna ja nappanahkaverhoilu. Lisävarusteiden hintoja ei ole vielä ilmoitettu.