Ford näytti uudistuneen Edgen eurooppalaisille maaliskuussa Geneven autonäyttelyssä, ja nyt se on rantautumassa Suomeen. Aiempaa muhkeamman näköisen Edgen mallisarjaan lisättiin urheilullisuutta henkivä ST-Line. Tärkeimmät parannukset ovat kuitenkin pääosin näkymättömissä.

Ainakin ensi alkuun Suomeen tuodaan vain kahta kalleinta varustetasoa eli ST-Lineä ja Vignalea. Niissä on kahdella ahtimella viritetty kaksilitrainen turbodiesel, joka kehittää 177 kilowattia ja 500 Nm vääntömomentin. Suorituskykyä voidaan kuvailla riittäväksi.

Toinen tärkeä muutos aiempaan on kuljettajaa avustavien järjestelmien määrän lisääminen. Aivan kaikki eivät ole vakiona, minkä takia Edgen ostajan kannattaa valita ilman autoveroa 1 050 euroa maksava tekniikkapaketti. Sen mukana tulevat muun muassa aktiivinen vakionopeudensäädin, kuolleen kulman valvontajärjestelmä ja mukautuvat led-valot. Vignaleen paketti on halvempi, sillä siinä nuo valot ovat vakiona.

Uudistunut Edge on varustukseltaan melkoinen runsaudensarvi. Äänentoistosta huolehtii B&O:n suunnittelema järjestelmä, jossa on 10-kanavainen digitaalivahvistin. Mittaristo on monipuolisesti muunneltava digitaalinäyttö. Etuistuimissa on 10-suuntainen sähkösäätö, johon kuuluu kuljettajan puolella myös muisti. ST-Linessä on osanahkaverhoilu ja Vignalessa täysnahkaverhoilu. Vignalessa nahalla on katettu myös kojelauta, ovipaneelit ja keskikonsoli.

Huono uutinen Ford Edgeä harkitsevalle ovat sen uudet hinnat, jotka ovat nousseet paremman varustelun, tehokkaamman moottorin ja WLTP-mittaustavan takia ST-Linessä 10 000 eurolla ja Vignalessa 7 500 eurolla. Ford Edge ST-Line maksaa 70 255 ja Vignale 74 531 euroa.