Ford Kuga saa rinnalleen kookkaamman katumaasturimaisen Edgen, joka on ollut tähän saakka myynnissä lähinnä Pohjois-Amerikassa.

Fordin pääjohtaja Alan Mullally on ajanut pitkään ”One Ford” -strategiaa, jonka mukaisesti Fordin malleja myydään ainakin näennäisesti samanlaisina ympäri maailmaa. Toisen sukupolven Edge on tehty Fordin GMP-perusrakenteelle (Global Midsize Platform), jota käytetään myös syksyllä esiteltävässä Ford Mondeossa. Muodot ovat maaliskuussa Genevessäkin nähdystä Ford Edge Conceptista.

Suurin muutos aiempaan on kuljettajaa avustavien uusien järjestelmien määrä. Sellaisia ovat muun muassa mukautuva ohjaus. edistyksellinen, aktiivinen pysäköintiavustin, mukautuva vakionopeussäädin, pesurilla varustettu 180 astetta näkevä etukamera ja uuden Mustangin tapaan hansikaslokeroon sijoitettu turvatyyny.

Pohjois-Amerikan markkinoille varustetasot ovat SE, SEL, Sport ja Titanium. Maailmanlaajuisesti valittavana on kolme moottoria, joista 2,0- ja 2,7-litraiset ovat ahdettuja EcoBoost-moottoreita ja 3,5-litrainen vapaasti hengittävä. Euroopassa Ford Edgeen saa myös 2,0 TDCI moottorin, joka kehittää 132 kW. Kuusivaihteisen käsivalintaisen vaihteiston kanssa yhdistetty kulutus on 5,7 l/100 km (vahvistamaton tieto). Odotettavissa on myös uusi tehokkaampi versio moottorista, joka kehittää 155 kW ja sen kanssa tulee kaksoiskytkinvaihteisto.  Vaihteisto on kaikkien moottorien kanssa 6-vaihteinen automaatti ja Edgeen voi valita joko etu- tai nelivedon.

Toisen sukupolven Ford Edgen myynti alkaa Yhdysvalloissa vuoden 2015 alkupuolella, minkä jälkeen markkinoita laajennetaan Etelä-Amerikkaan, Eurooppaan ja Aasiaan.