Mercedes-Benz raotti hieman tulevaisuuden verhoa uuden A-sarjan osalta näyttämällä auton sisustan yksityiskohtia ja antamalla ”kylmät tyypit”.

Eli päästämällä istumaan autoon, joka oli ulkoa naamioitu ja pimeässä, vain sisustan ollessa valaistu. Valokuvaus tässä tilanteessa ei tietenkään ollut mahdollista.

Ilmastointia säädetään valikosta, mutta säädöille on myös perinteiset painikkeet keskinäytön alapuolella. Valikoissa liikutaan keskikonsoliin sijoitetulla keinulevyllä.

Kojelaudan ilme on kaksijakoinen tai kaksikerroksinen. Näkymää hallitsee pitkä, kahdesta näytöstä koostuva mittaristopaneeli, joka on sijoitettu kojelaudan pintaan.

Sen alapuolella ovat perinteiset katkaisimet ja kytkimet sekä ilmastoinnin keskisuuttimet.

Monitoimiohjauspyörä on peräisin S-sarjasta. Perusmalleissa se on pyöreä ja urheilullisen AMG-line varustelun yhteydessä alareunasta litistetty.

Istuimet ovat myös edustusautotasoa. Niihin on saatavilla tuuletus ja hierontatoiminto sekä monipuoliset säädöt.

Alareunasta litistetyn urheiluohjauspyörän ympärillä on A-sarjaan aluksi tarjolla olevat värit. Niistä kaksi on mustaa, neljä harmaata ja kaksi valkoista. Lisäksi värikarttaan kuuluvat keltainen ja punainen. Oikealla olevan tavallisen monitoimiohjauspyörän lähellä on osa sisustusmateriaaleista.

Uuden A-sarjan kerrotaan kasvaneen vähän joka suuntaan.

Pituutta on tullut 120 mm lisää ja akseliväli (2,729 m) on kasvanut 30 mm. Lisäksi A-sarjalaisesta tulee 10 mm nykyistä versiota leveämpi. Ulkomitoiksi saadaan siis 4,424 m pituutta ja 1,790 m leveyttä.

Tavaratilan vetoisuudeksi kerrotaan 370 litraa, missä on lisäystä 29 litraa. Tavaratilan lastattavuus on parantunut, sillä aukko on nyt takavalojen kohdalta 20 senttiä leveämpi.

Kasvaneet ulkomitat ja uudistunut muotoilu ovat kasvattaneet myös sisätiloja. Nopea istuminen autossa kertoi, että edessä on hyvin tilaa ja säädöt ovat riittävät.

Mukavuusistuimissa, kuten kiinteällä pääntuella varustetuissa urheiluistuimissa on istuinosan etureunan pituussäätö. Se puutuu kuvan yksivärisestä tummasta perusistuimesta, joka on kangasverhoiltu.

Takaistuimella on kahdelle hyvin tilaa joka suuntaan. Takaistuin vaikutti olevan matalalla, jolloin istutaan polvet ylhäällä koukussa takapuoli alhaalla päätilan lisäämiseksi. Istuimen etureuna ei juurikaan tarjonnut tukea reisille.

Tekniikasta ei vielä hiiskuttu. Sen esittely siirtyy myöhäisempään ajankohtaan, kuten tarkempi tutustuminen itse autoon ja sen ajo-ominaisuuksiin.