Suzuki laskee, että Swiftin valmistus alkoi vuonna 2004, mistä lähtien niitä on myyty yli viisi miljoonaa kappaletta. Mallin aiemmat esi-isät saapuivat kuitenkin meillekin jo 1980-luvun alkupuolella. Vajaa vuosi sitten esiteltiin nykyinen sukupolvi, joka säilyi kooltaan edeltäjän kokoisena, mutta on paljon sitä kevyempi.

Kaikissa Suomeen tuotavissa Suzukeissa on tällä hetkellä AllGrip Auto -neliveto, jossa viskokytkin siirtää tarpeen mukaan voimaa myös takapyörille. Molemmissa Swifteissä on 1,2-litrainen 66 kilowatin tehoinen bensiinimoottori.

Uudessa hybridissä sen apuna on pieni 12 voltin jännitteellä toimiva 2,3 kilowattia ja 50 Nm kehittävä sähkömoottori. Erittäin kevyt rakenne nostaa auton painoa vain kymmenellä kilolla ja moottorin tarvitsema litiumioniakku on sijoitettu kuljettajan istuimen alle.

Yhdessä automaattisen sammutusjärjestelmän kanssa sähkömoottori säästää kaupunkiajossa litran verran bensiiniä sadalla kilometrillä. Yhdistetty kulutus putoaa neljällä desillä ja hiilidioksidipäästö on 101 g/km, mikä on yhdeksän grammaa GL-mallia vähemmän.

Tekniikkaa suurempi ero kaksikon välillä on varustuksessa, sillä GLX:stä löytyy pari sellaista asiaa, joita GL-malliin on kaivattu. GLX:n ohjauspyörässä on korkeussäädön lisäksi myös etäisyyssäätö. Toinen tärkeä varuste on vakionopeudensäädin, joka on peräti mukautuva. Turvavarustukseen ovat tulleet myös törmäyksenestoavustin jalankulkijatunnistuksella, kaistavahti, auton tahattomasta ajelehtimisesta varoittava Sway warning sekä mäkilähtöavustin.

Mukavuutta lisäävät vielä korin myötäisiksi taittuvat ulkopeilit, automaattisella korkeudensäädöllä varustettu lediajovalot, kaukovaloavustin, älyavain ja navigaattori.

Vaikka Swift GLX:ään on tullut paljon lisää varusteita ja tuo hybriditekniikka, on sen 18 390 euron hinta vain 1 400 euroa suurempi kuin GL:n. Maahantuoja uskookin myynnin keskittyvän uuteen malliin. Swift GLX Hybrid on halvin Suomessa myynnissä oleva nelivetohybridi. Lisäksi se on myös halvin Suomessa myytävä hybridihenkilöauto.