Kesällä myyntiin tulevassa uudessa Polo-versiossa on hyvä suorituskyky, mutta pieni kulutus.

Jo vähän aikaa on odotettu Volkswagenin Polo-mallisarjaan vireää versiota GTI:n alapuolelle. Genevessä esitellyssä BlueGT:ssä otetaan käyttöön VW Groupin 1,4-litrainen sylinterien lepuutusjärjestelmällä varustettu moottori. Aiemmin suurissa V8- ja V12-moottoreissa käytetty järjestelmä säästää polttoainetta yhtä lailla nelisylinterisessäkin.

Ahdettu 1,4 TSI-moottori on vanhasta nimestään huolimatta täysin uusi ja siihen on lisätty aktiivinen sylinteriteknologia (ACT), joka tiputtaa kevyellä ja kohtuullisella kaasulla ajettaessa kaksi sylinteriä pois toiminnasta käyntinopeuksilla 1 250 – 4 000 r/min. Enimmillään tällä saavutetaan jopa litran säästö sadalla kilometrillä.

Moottorin teho on sama 103 kW kuin aiemmalla, mutta yhdistetty kulutus on nyt 4,7 l/100 km ja CO2-päästöt 108 g/km. Kaksoiskytkinvaihteistolla kulutus ja päästöt ovat vielä hivenen alhaisemmat. Suorituskyky on kuitenkin pikkuautoksi hyvällä tasolla, sillä kiihdytys 0-100 km/h sujuu alle kahdeksassa sekunnissa ja huippunopeus on 210 km/h.