Picasson piirteissä alkaa vihdoin näkyä kubistinen vaihe. Keulan ilme poikkeaa totutusta, kun huomiovalosta on tullut ajovaloa tärkeämpi elementti.

Edelliseen C4 Picassoon verrattuna uusi malli näyttää äärimmilleen venytetyltä.

Kokonaispituudesta on lähtenyt nelisen senttiä ja korkeudesta pari, mutta melkein kuudella senttimetrillä pidentynyt akseliväli ja selvästi kasvaneet raideleveydet ovat vieneet pyörät nurkkiin. Tilat ovatkin viidelle hengelle hulppeat.

Perusrakenne on uusi, mutta moottorit ennestään tuttuja. Bensiinimoottoreissa 1,6-litrainen jakaantuu ahdettuun (115 kW) ja ahtamattomaan (88 kW) versioon. Dieseleitä on kolme: kaksi 1,6-litraista (68 ja 84 kW) ja hieman myöhemmin esiteltävä, hurjasti vääntävä 2,0-litrainen (110 kW).

Pienempien dieseleiden yhteyteen tulee tarjolle ohjelmallisesti päivitetty robottivaihteisto.

Pääsimme kokeilemaan dieseleistä keskimmäistä, ja se on koko moottoriperheestä kaikkein varmin valinta.

Vääntö ja teho riittävät hyvin perheautoiluun. Paremmilla teillä jousitus suodattaa pienet rypyt tehokkaasti pois, mutta syvemmissä kuopissa kuuluu pauketta. Pitoa riittää eikä kallistelu vaivaa.

Auto tottelee ohjausta hienosti, mutta varsinainen ohjaustunto jää etäiseksi.