Volvo S60/V60, V70 ja S80 -mallien päästöt viisisylinterisillä dieselmoottoreilla varustettuina tippuvat uuteen mallivuoteen siirryttäessä.

Volvo jatkaa määrätietoisesti säästölinjaansa pudottamalla viisisylinterisellä dieselmoottorilla varustettujen mallien hiilidioksidipäästöjä reippaasti 5-18 g/km. Prosenteissa se tarkoittaa parhaimmillaan reilut kymmenen prosenttia alhaisempia CO2-päästöjä. Kaikkien käsivalintaisella varustettujen S60, V60, V70 ja S80 -mallien paitsi V70 D5:n (126 g/km) CO2-päästöt ovat nyt 120g/km tai alemmat.

Näihin malleihin tulee myös samalla uusi moottori. Pienin moottori on jatkossakin 85 kW tehoinen 1,6-litrainen D2. Siitä seuraava on uusi viisisylinterinen kaksilitrainen D3, jonka teho on 100 kW. Entinen samankokoinen 120 kW tehoinen moottori saa mallimerkinnäkseen nyt D4. Huippuna on entiseen tapaan 158 kW kehittävä D5. Samalla Volvo luopuu DRIVe-symbolin käytöstä ja nimeää kaikki taloudelliset dieselinsä Drive-E-malleiksi.

Muut mallivuoden 2013 uudistukset ovat vähäisiä, kuten V70-mallin uusi jäähdyttäjän säleikkö ja pari uutta vannevaihtoehtoa. Edellä mainittuihin malleihin sekä XC60:een ja XC70:een saa kuljettajaa avustavan SENSUS-järjestelmän, joka tunnistaa liikennemerkit, sytyttää ajovalot tunneliin ajaessa ja vaihtaa automaattisesti kauko- tai lähivaloille tilanteen mukaan.